Regulamin

§1. Informacja o Firmie

Sklep internetowy działający pod adresem www.manufakturaskalsky.pl prowadzony jest przez Manufaktura Skalsky Agnieszka Skalska, z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, ul. Sienkiewicza 16/43, 41-300 Dąbrowa Górnicza, NIP  6321973407;

tel. 730 348 315, e-mail: biuro@manufakturaskalsky.pl

§2. Warunki ogólne

  1. Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym wyrażone są w walucie polskiej i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Podane ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który doliczany jest automatycznie po dodaniu produktów do koszyka i przejściu do kasy. Ceny podane przy każdym towarze są wiążące w chwili składania zamówienia i obowiązują do czasu jego realizacji.
  2. Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowaną najnowszą wersją JAVA, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu, należy je wszystkie wyłączyć.
  3. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
  4. Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.

§3. Zamówienia

  1. W celu zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego manufakturaskalsky.pl Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:,
  • dodanie towaru do koszyka,
  • wybór rodzaju dostawy,
  • wybór rodzaju płatności,
  • wybór miejsca wydania rzeczy,
  • złożenie zamówienia poprzez użycie przycisku „zamawiam z obowiązkiem zapłaty.
  1.  Sprzedający zastrzega sobie możliwość anulowania zamówienia, które nie zostało odebrane lub opłacone przez Kupującego w ciągu 14 dni od jego złożenia.
  2. Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą złożenia zamówienia przez Kupującego.
  3. Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych jest realizowana po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego na koncie Sprzedającego. Zakupiony towar jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy.

§4. Wysyłka i dostawa

  1. Towar zamówiony w sklepie internetowym manufakturaskalsky.pl dostarczany jest przesyłką kurierską pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub do wskazanego przez Kupującego paczkomatu. Istnieje też możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru w siedzibie naszej firmy.
  2. ZE WZGLĘDU NA ZAMKNIĘCIE MANUFAKTURY Z DNIEM 30.09.2024 I OGROMNĄ ILOŚĆ PAŃSTWA ZAMÓWIEŃ CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ MOŻE SIĘ WYDŁUŻYĆ I BYĆ DŁUŻSZY NIŻ 14 DNI ROBOCZYCH. DZIĘKUJEMY ZA ZROZUMIENIE!!!! 🙂

    Czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 14 dni roboczych, liczonych od dnia następnego po dniu zapłaty za zamówienie. Zastrzegamy sobie prawo do wydłużenia terminu płatności, w przypadkach niezależnych od nas (brak wybranego wzoru w hurtowni, wady fabryczne tkanin, uniemożliwiające uszycie wybranego produktu itp.) W takim wypadku, każdorazowo będziemy kontaktować się z Klientem, aby ustalić dalsze postępowanie.
  3. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej, zgodnie z charmonogramem jej dostaw. Wysyłki realizowane są od poniedziałku do czwartku. Jeżeli termin realizacji zamówienia wypada w piątek to przesyłka może zostać nadana w poniedziałek.
  4. Koszt dostawy pokrywany jest przez Zamawiającego. Naliczany jest on automatycznie po dodaniu produktów do koszyka i przejściu do kasy. Jego wysokość zależy od wyboru Klienta.

§5. Sposoby płatności

Płatność za zakupy w sklepie internetowym manufakturaskalsky.pl może być dokonywana w następujący sposób:

  1. Przelewem elektronicznym poprzez serwis Przelewy24.pl
  2. Poprzez płatności PayPo
  3. Kartą płatniczą/kredytową poprzez Przelewy24.pl
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • MasterCard Electronic
  • Maestro

§6. Prawo odstąpienia od umowy

  1. W związku ze sprzedażą przez nas rzeczy nieprefabrykowanych (czyli wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta) informujemy że zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta: Art. 38 Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; Dz.U.2017.0.683 t.j. – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W związku z powyższym każda rzecz zakupiona jako DOSTĘPNA NA ZAMÓWIENIE jest szyta na specjalne zamówienie Klienta i nie ma możliwości jej zwrotu. Wobec powyższego nie będą stosowane ŻADNE odstępstwa.
  2. W przypadku produktów dostępnych od ręki Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny (dotyczy to produktów, które są wykazane jako znajdujące się na stanie w magazynie).
  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
  5. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia z informacją dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed jego upływem.

§7. Skutki odstąpienia od umowy

  1. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
  2. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  3. Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
  4. Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  5. Sprzedający zobowiązany jest do zwrotu pełnej należności za zakupione produkty. Sprzedający nie zwraca Kupującemu kosztów dostawy, które Sprzedający poniósł w momencie wysyłki towaru.
  6. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
  7. Sprzedający ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Podstawą zwrotu płatności za towar jest dostarczenie paragonu oraz oryginału formularza zwrotu, który jest dostępny w zakładce zwroty. W innym przypadku zwrot zostaje uznany za niezasadny.
  8. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
  • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
  • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
  1. Zwrotu towaru należy dokonać na adres: Manufaktura Skalsky Agnieszka Skalska, z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, ul. Sienkiewicza 16/43, 41-300 Dąbrowa Górnicza, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Podstawą do zwrotu jest wypełniony formularz zwrotu towaru oraz oryginalny paragon.

§8. Niezgodność towaru z umową

  1. Sklep jako Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za niezgodność Towaru nabytego przez Klienta z Umową sprzedaży, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta. W takim wypadku stosuje się odpowiednie przepisy Rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
  3. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
    1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że
      1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      2. przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
    3. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
    4. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem Umowy sprzedaży, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 2 i 3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 2 i 3 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
    zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
    niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią.
  6. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
  7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
  8. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.
  9. Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
  10. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  11. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.Umową sprzedaży, gdy:
    Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
    Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
    brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;
    brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;
    z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  13. Koszty przesyłki dotyczące zwrotu/wymiany Towaru pozostają po stronie Klienta. Sklep nie przyjmuje Towarów odsyłanych w przesyłkach za pobraniem.

§9. Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych

  1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Kupującego jest Sprzedający.
  2. Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
  3. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności.

§10. Postanowienia końcowe

  1. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  2. Treść regulaminu jest dla stron obowiązująca zgodnie z aktualnym brzmieniem od momentu złożenia zamówienia przez Kupującego.
  3. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
  4. O zmianach regulaminu zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane jak najszybciej przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
  5. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce Regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz inne obowiązujące przepisy prawne.