Regulamin
§1. Informacja o Firmie
Sklep internetowy działający pod adresem www.manufakturaskalsky.pl prowadzony jest przez Manufaktura Skalsky Agnieszka Skalska, z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, ul. Sienkiewicza 16/43, 41-300 Dąbrowa Górnicza, NIP 6321973407;
tel. 730 348 315, e-mail: biuro@manufakturaskalsky.pl
§2. Warunki ogólne
- Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym wyrażone są w walucie polskiej i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Podane ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który doliczany jest automatycznie po dodaniu produktów do koszyka i przejściu do kasy. Ceny podane przy każdym towarze są wiążące w chwili składania zamówienia i obowiązują do czasu jego realizacji.
- Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu z systemu poprawność działania sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowaną najnowszą wersją JAVA, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu, należy je wszystkie wyłączyć.
- Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
- Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych praktyk.
§3. Zamówienia
- W celu zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego manufakturaskalsky.pl Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:,
- dodanie towaru do koszyka,
- wybór rodzaju dostawy,
- wybór rodzaju płatności,
- wybór miejsca wydania rzeczy,
- złożenie zamówienia poprzez użycie przycisku „zamawiam z obowiązkiem zapłaty.
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość anulowania zamówienia, które nie zostało odebrane lub opłacone przez Kupującego w ciągu 14 dni od jego złożenia.
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą złożenia zamówienia przez Kupującego.
- Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych jest realizowana po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego na koncie Sprzedającego. Zakupiony towar jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy.
§4. Wysyłka i dostawa
- Towar zamówiony w sklepie internetowym manufakturaskalsky.pl dostarczany jest przesyłką kurierską pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub do wskazanego przez Kupującego paczkomatu. Istnieje też możliwość odbioru osobistego zamówionego towaru w siedzibie naszej firmy.
- ZE WZGLĘDU NA ZAMKNIĘCIE MANUFAKTURY Z DNIEM 30.09.2024 I OGROMNĄ ILOŚĆ PAŃSTWA ZAMÓWIEŃ CZAS REALIZACJI ZAMÓWIEŃ MOŻE SIĘ WYDŁUŻYĆ I BYĆ DŁUŻSZY NIŻ 14 DNI ROBOCZYCH. DZIĘKUJEMY ZA ZROZUMIENIE!!!! 🙂
Czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 14 dni roboczych, liczonych od dnia następnego po dniu zapłaty za zamówienie. Zastrzegamy sobie prawo do wydłużenia terminu płatności, w przypadkach niezależnych od nas (brak wybranego wzoru w hurtowni, wady fabryczne tkanin, uniemożliwiające uszycie wybranego produktu itp.) W takim wypadku, każdorazowo będziemy kontaktować się z Klientem, aby ustalić dalsze postępowanie. - Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej, zgodnie z charmonogramem jej dostaw. Wysyłki realizowane są od poniedziałku do czwartku. Jeżeli termin realizacji zamówienia wypada w piątek to przesyłka może zostać nadana w poniedziałek.
- Koszt dostawy pokrywany jest przez Zamawiającego. Naliczany jest on automatycznie po dodaniu produktów do koszyka i przejściu do kasy. Jego wysokość zależy od wyboru Klienta.
§5. Sposoby płatności
Płatność za zakupy w sklepie internetowym manufakturaskalsky.pl może być dokonywana w następujący sposób:
- Przelewem elektronicznym poprzez serwis Przelewy24.pl
- Poprzez płatności PayPo
- Kartą płatniczą/kredytową poprzez Przelewy24.pl
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
§6. Prawo odstąpienia od umowy
- W związku ze sprzedażą przez nas rzeczy nieprefabrykowanych (czyli wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta) informujemy że zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta: Art. 38 Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; Dz.U.2017.0.683 t.j. – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W związku z powyższym każda rzecz zakupiona jako DOSTĘPNA NA ZAMÓWIENIE jest szyta na specjalne zamówienie Klienta i nie ma możliwości jej zwrotu. Wobec powyższego nie będą stosowane ŻADNE odstępstwa.
- W przypadku produktów dostępnych od ręki Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny (dotyczy to produktów, które są wykazane jako znajdujące się na stanie w magazynie).
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia z informacją dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed jego upływem.
§7. Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
- Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedający zobowiązany jest do zwrotu pełnej należności za zakupione produkty. Sprzedający nie zwraca Kupującemu kosztów dostawy, które Sprzedający poniósł w momencie wysyłki towaru.
- Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
- Sprzedający ma prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Podstawą zwrotu płatności za towar jest dostarczenie paragonu oraz oryginału formularza zwrotu, który jest dostępny w zakładce zwroty. W innym przypadku zwrot zostaje uznany za niezasadny.
- Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- Zwrotu towaru należy dokonać na adres: Manufaktura Skalsky Agnieszka Skalska, z siedzibą w Dąbrowie Górniczej, ul. Sienkiewicza 16/43, 41-300 Dąbrowa Górnicza, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Podstawą do zwrotu jest wypełniony formularz zwrotu towaru oraz oryginalny paragon.
§8. Niezgodność towaru z umową
- Sklep jako Sprzedawca odpowiada wobec Klienta za niezgodność Towaru nabytego przez Klienta z Umową sprzedaży, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta. W takim wypadku stosuje się odpowiednie przepisy Rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Towar jest zgodny z Umową sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową sprzedaży pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem Umowy sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem Umowy sprzedaży, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 2 i 3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 2 i 3 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią. - Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy bądź wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.
- Koszty napraw lub wymiany Towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest obowiązany udostępnić Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.Umową sprzedaży, gdy:
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży;
brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową sprzedaży;
brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży;
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. - Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Koszty przesyłki dotyczące zwrotu/wymiany Towaru pozostają po stronie Klienta. Sklep nie przyjmuje Towarów odsyłanych w przesyłkach za pobraniem.
§9. Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Kupującego jest Sprzedający.
- Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe Sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Sprzedającego w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności.
§10. Postanowienia końcowe
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Treść regulaminu jest dla stron obowiązująca zgodnie z aktualnym brzmieniem od momentu złożenia zamówienia przez Kupującego.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
- O zmianach regulaminu zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane jak najszybciej przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
- Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce Regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta oraz inne obowiązujące przepisy prawne.